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MAN2.0

Cada vez son más personas las que están creando sus propias fiestas”

Cuando una serie de temazos cayeron en manos de grandes nombres que vieron en MAN 2.0. un productor atrevido al que había que dar pista y altavoces, tanto como fuese necesario, no cayeron en lo que era capaz. Su actitud, propia de un dj taoísta que va tanto de frente como de vuelta, le ha abierto puertas. Solo hay que ver su más que merecido crecimiento, y su influencia en la escena, que no debería pasar desapercibida a nadie que se dedique tanto a bailar como a producir. Atentos, porque este dj y productor londinense le espera un proyecto electrónico que todavía tiene mucho que decir.

Where did the name come from?

Originally I was called manmachine201, it was something which came from an old email address when manmachine was unavailable. I got signed to Nein and Neil (Tronik Youth) was worried that Ralf Hutter might come at us with a cease and desist, so we sort of listed different names until we came up with MAN2.0. I quite like the idea that it ties in with Nietzsche’s philosophy about the Ubermensch and also a little bit about man’s relationship with machines.

¿De dónde viene tu nombre artístico?

Originalmente me hacía llamar manmachine201, a raíz de una dirección de correo electrónico que tenía, cuando manmachine no estaba disponible. Cuando me uní a Nein, Neil (Tronik Youth) estaba preocupado por si Ralf Hutter pudiera decirnos algo al respecto, así que de alguna manera enumeramos diferentes nombres hasta que se nos ocurrió MAN2.0. Me gusta bastante la idea de que se vincule con la filosofía de Nietzsche sobre el Ubermensch y también un poco sobre la relación del hombre con las máquinas.

How and when did you get into music and electronic music.

I’ve never really differentiated between electronic and non electronic, I was born into an era where electronic music was constantly on the television, whether Top of the Pops or the Chart Show which used to be on telly all the time. Paul Hardcastle, M.A.R.S. Technotronic, pretty cheesy but I suppose that was my entry level into electronic music, but because I’m an 80s child it was always there! If you wanted a curveball, I really love 80s Power-ballads. Sucker for John Farnam’s the Voice and I love the Carpenters, just because I’m a bit sentimental.

¿Cómo y cuándo te metiste en la música? ¿Y en la música electrónica?

Nunca he diferenciado realmente entre electrónico y no electrónico, nací en una era donde la música electrónica estaba constantemente en la televisión, ya sea en programas como Top of the Pops o Chart Show. Paul Hardcastle, M.A.R.S. Technotronic, aunque eran bastante cursis, aquello fue mi entrada en la música electrónica, y como niño de los 80, siempre están ahí. Siempre he admirado las baladas ochenteras. Ejemplos como el de John Farnam’s con the Voice y las maravillas de Carpenter. Soy muy sentimental.

What music has influenced you and are there any which would surprise you?

I have always tried to keep tastes as varied as possible. My style would be very much influenced by guys like Nitzer Eb, Black Strobe, DJ Hell and all those Electroclash acts of the early 00s, but in all honesty, I’ll generally be listening out everywhere for inspiration, a melody line, a synth sound.

¿Qué música te ha influenciado? ¿Hay alguna que te sorprenda?

Siempre he tratado de mantener gustos muy variados. Mi estilo estaría muy influenciado por gente como Nitzer Eb, Black Strobe, DJ Hell y todos esas actuactiones de Electroclash de principios de los 2000, pero honestamente, busco en todas partes en busca de inspiración, ya sea una línea melódica, un sintetizador…

What was the first horror film you remember seeing? Were you more drawn to it’s music or Visuals?

First film which really horrified me was Nightmare on Elm Street. It scarred me as I couldn’t have been any older than 5 or 6 when I saw it. The music was something you couldn’t escape from if a scary bit comes up you can close your eyes but not your ears. I always had a thing for John Carpenter movies as I got older. Assault on Precinct 13 has an immense soundtrack! I did an edit of the theme from Halloween 3, which was a really weird one because it didn’t feature Michael Myers. It was this weird settler town in the states full of Irish Immigrant satanists who wanted to melt all the children of America’s heads if they were wearing a mask while this advert was broadcast… but the main theme from it was absolutely killer, all it needed was a kick drum really.

¿Cuál fue la primera película de terror que recuerdas haber visto? ¿Te atraía más la música o las imágenes?

La primera película que realmente me horrorizó fue Pesadilla en Elm Street. Me marcó mucho. A penas tendría más de 5 o 6 años cuando la vi. La música era algo de lo que no podías escapar si surgía algo aterrador; uno puede cerrar los ojos pero no los oídos. Siempre me gustaron las películas de John Carpenter a medida que fui creciendo. ¡Asalto al distrito 13 tiene una banda sonora tremenda! Hice una edición del tema de Halloween 3, que fue muy extraño porque no incluía a Michael Myers. Era en esa extraña ciudad de colonos, en unos Estados Unidos llenos de satanistas e inmigrantes irlandeses, que querían quemar a todos los niños si llevaban puesta la máscara e la película… Pero el tema principal era absolutamente genial, todo lo que se necesitaba era un bombo realmente.

London has always had a strong underground scene, how would you describe what it was like when you were younger.

I came of age round about the time that super clubs like Home and Fabric were opening (Home also closed the same year). The End, Ministry of Sound, Turnmills and the Cross were already established and I have to say, I had a great time. I was out most weekends dancing to folks like Justin Robertson, Craig Richards, James Lavelle. It was a mishmash of House, Breaks, Techno, Drum n Bass, UK Garage, even Trance and Hard House! it was all there, it used to be a lot more diverse. I always loved the End, it was dark glamorous and it got to be a bit of a second home. It was owned by Mr C from the Shamen and he was always playing there. Always had good guests and nights. Josh Wink, Jeff Mills, Sven Vath, Laurent Garnier, even Erol Alkan and Ivan Smagghe played there. Made a lot of friends and cemented a lot of Friendships there.

Londres siempre ha tenido una escena underground fuerte, ¿cómo la describirías cuando eras más joven?

Llegué a la mayoría de edad alrededor de la época en la que abría clubes súper como Home y Fabric (Home también cerró el mismo año). The End, Ministry of Sound, Turnmills y Cross ya estaban establecidos y tengo que decir que me lo pasé en grande. Estuve fuera la mayoría de los fines de semana bailando con gente como Justin Robertson, Craig Richards, James Lavelle. ¡Fue una mezcolanza de House, Breaks, Techno, Drum n Bass, UK Garage, incluso Trance y Hard House! estaba todo allí, y era muy diverso. Siempre me encantó End; era oscuro, glamuroso y era casi como un segundo hogar. Era propiedad del Mr. C, de Shamen, y siempre estaba pinchando allí. Recuerdo que siempre tuve buenos invitados y noches memorables: Josh Wink, Jeff Mills, Sven Vath, Laurent Garnier, incluso Erol Alkan e Ivan Smagghe pincharon allí. Hice amigos y consolidé muchas amistades allí.

What were some Seminal Records/ Artists/ Parties from that time.

The ones that really stick out for me in shaping the sort of stuff I like to play are Erotic Discourse by Paul Woolford or Bobby Peru, Solid Groove– This is Sick, whenever they got played it went off. LCD Soundsystem, con su Losing my Edge was a big one, a bit of a game changer. FC Kahuna absolutely nailed it with every dancefloor record they did. I was so pleased to see them remix the latest James Welsh track. Absolutely brilliant producers and cracking DJs as well. In terms of parties, Bugged Out and SuperfreQ at the End, Together at Turnmills when Justin Robertson was resident.

¿Cuáles fueron algunos de los sellos / artistas / fiestas de aquella época?

Lo que realmente me importa e inspira al dar forma al tipo de cosas que me gusta pinchar, son, por ejemplo, Erotic Discourse de Paul Woolford, presentado por Bobby Perú, en su Solid Groove: Es enfermizo, porque cada vez que se pinchaba, se disparaba. LCD Soundsystem, con su Losing my Edge fue muy grande, supuso todo un cambio de mentalidad. FC Kahuna lo clavaron absolutamente con cada tema orientado a la pista de baile que hicieron. Estaba tan contento de verlos remezclar la última canción de James Welsh… Luego había productores absolutamente brillantes y discotequeros también, como Bugged Out y SuperfreQ en la sala End, o Together at Turnmills, cuando Justin Robertson era residente.

When did you realise you wanted to be a producer? What did some of your earliest experiments sound like?

Ever since I got into music I wanted to make it. Initially I spliced together samples on really basic programs like Audacity. My first serious production actually got released on Nein, Are We Live It was really nice to hear Neil play it at Alfresco two years ago. I had done a few edits before then, like the John Carpenter one, which seems to still have a spate of free downloads around about Halloween every year!

¿Cuándo te diste cuenta de que querías ser productor? ¿Cómo sonaron algunos de tus primeros experimentos?

Desde que me metí en la música, quería hacerlo. Inicialmente uní muestras sonoras en programas realmente básicos como Audacity. Mi primera producción seria en realidad fue lanzada por Nein, con Are We Live. Era muy agradable escuchar a Neil tocar en Alfresco hace dos años. Había hecho algunas ediciones antes, como la de John Carpenter, que parece tener un montón de descargas gratuitas en Halloween cada año.

What came first DJing or production, which feels more comfortable to you?

Definitely DJing, although in all honesty I rarely, if ever got gigs, it was all bedroom DJing and the odd house party. I love the idea of fitting music together to create a mood. I’m still new to the idea of reading a crowd and anticipating what they might like. I’m absolutely addicted to it though, whenever anyone asks me for a podcast I accept it like a shot. I just love the idea of having an hour or two to showcase all the stuff I’m listening to at the moment.

¿Qué fue primero, el DJing o la producción? ¿Qué es lo más cómodo para ti?

Definitivamente el DJing, aunque honestamente, salvo contadas veces cuando recibía un bolo en salas, era más DJ de dormitorio y de fiestas en casa. Me encanta la idea de adaptar la música para crear un ambiente. Todavía soy nuevo en la idea de leer a una multitud y anticipar lo que les puede gustar. Sin embargo, soy absolutamente adicto, cada vez que alguien me pide un podcast, lo acepto como un regalo. También me gusta la idea de tener una hora o dos para mostrar todo lo que estoy escuchando en ese momento.

How did you first break into DJing

I don’t think I really have at the moment. I would love to play out more, but definitely more of a producer at the moment. It was lovely doing the first Berlin gig with Tronik Youth and Freudenthal at Crack Belmer. Packed house and every track went down a storm.

¿Alguna vez tuviste un parín en este campo?

Para nada. Me encantaría pinchar más, pero definitivamente soy más un productor en este momento. Fue maravilloso hacer la primera actuación de Berlín con Tronik Youth y Fruedenthal en Crack Belmer. La casa llena y cada pista cayó en una tormenta.

Where are you and what have you been doing today

I’m sat in a dark room just winding down after a busy day at work in the day job (Teaching) as production doesn’t quite pay enough to cover a mortgage yet. Not long finished a write-up for the 44100hz Social Club, which is my other past-time. I work with Denis who premieres a lot of stuff on his soundcloud. It has a good following and really good music programming.

Dónde estás y qué has estado haciendo hoy.

Estoy sentado en un cuarto oscuro, después de un día ocupado en el trabajo (la enseñanza) ya que la producción aún no paga lo suficiente como para cubrir una hipoteca. No hace mucho terminé un reportaje para 44100hz Social Club, que es mi otro pasa tiempos. Trabajo con Denis, que estrena muchas cosas en su Soundcloud. Tiene un buen seguimiento y muy buena programación musical.

What was the first idea about. Did you build the sound of MAN2.0. Has the sound changed a lot over recent years? What is your Criterion

I really don’t think about it too much, every producer’s sound develops over time. Sometimes it’s a new drum machine, a new plug in, being inspired by a track in a club, the first idea I had was that a particular sound would sound better with a kick drum behind it, and I went from there, but I haven’t consciously built a sound, I like to think of it as exploring, I know it’s a path that others have probably explored but I’d like to think I have certain things that make people think, that’s a MAN2.0 track.

¿Cómo construiste el sonido de MAN2.0? ¿El sonido ha cambiado mucho en los últimos años? ¿Cuál es tu criterio?

Realmente no lo pienso demasiado, el sonido de cada productor se desarrolla con el tiempo. A veces es una caja de ritmos, un nuevo plug-in inspirado por una pista en un club… La primera idea que tuve fue que un sonido en particular sonaría mejor con un bombo detrás de él, y fui desde allí, pero no lo hice conscientemente. A mi me gusta pensar que es una exploración. Sé que es un camino que otros probablemente han explorado, pero me gustaría pensar que tengo ciertas cosas que hacen que la gente piense, eso es una pista MAN2.0.

How would you describe your sound, Your music mixes elements of dark wave, post punk, synthpop and so on, how would you describe your music to someone who has never heard any of your songs

Most people who ask me about it have no idea about synthpop or Darkwave, it’s generally workmates or family members or friends of friends. I tend to tell them it’s slow techno, but yeah, a bit darkwave, a bit industrial, slightly left of centre dance music. I half jokingly call it consumerist techno, although it’s not really consumerist at all.

¿Cómo describirías tu sonido? Tu música mezcla elementos de dark wave, post punk, synthpop y demás, ¿cómo describirías tu música a alguien que nunca ha escuchado alguna de tus canciones?

La mayoría de las personas que me preguntan al respecto no tienen ni idea sobre synthpop u darkwave, generalmente son compañeros de trabajo o familiares o amigos de amigos. Tiendo a decirles que es un techno lento, pero sí, un poco darkwave, un poco industrial, ligeramente a la izquierda del centro de la música de baile. Medio en broma lo llamo techno consumista, aunque en realidad no es realmente consumista.

Could you describe your creative process- How do you usually go about creating a track.

Generally, everything starts off with a bass and a kick and everything else gets built around that

But in all honesty, at the start of a track I’ve learned to have no expectations. Any BPM is subject to change, any synth sound could be added to or subtracted. It’s best to allow a track to evolve organically through experimenting and anything else is a bonus.

¿Podrías describir tu proceso creativo? ¿Cómo sueles crear una pista?

En general, todo comienza con un bajo y un golpe, y todo lo demás se construye alrededor de ello.

Pero honestamente, al comienzo de una producción de una pista aprendí a no tener expectativas. Cualquier BPM está sujeto a cambios, cualquier sonido de sintetizador podría ser agregado o restado. Lo mejor es permitir que una pista evolucione orgánicamente a través de la experimentación y cualquier otra cosa es una ventaja.

Do you usually go into the studio with a clear idea and everything well tied or leave something for improvisation and inspiration at the moment?

Definitely the latter. I start with a jumping off point but after that it would be unfair to not let the track take you where it takes you. It doesn’t always work, but when it does I much prefer the end result.

¿Sueles ir al estudio con una idea clara y todo bien atado o prefieres dejar algo para la improvisación y la inspiración de cada momento?

Definitivamente, esto último. Comienzo con un punto de partida, pero después de eso sería injusto no dejar que la pista lo lleve a donde lo lleva. No siempre funciona, pero cuando lo hago, prefiero el resultado final.

We all know the digital revolution has affected sales but has it affected creativity?

Really interesting question. I think that as long as people are happy with what they are releasing, putting on Soundcloud or Bandcamp or whatever the platform, then we should either enjoy it if it’s good or leave it for other people with different tastes to us if we don’t. I think the process of creativity is often more important than the end result and I think that the digital revolution has truly democratised music. We are no longer dictated to listen to music by record companies and that can only be a good thing. I see MAN2.0 as a result of the digital revolution, access to Abelton and budget synthesisers. Being able to upload to Soundcloud was definitely something that gave me a platform, gave people a chance to hear my stuff. I just see it as a new outlet and one which has taken the power away from the major labels. People can get their music direct to their fanbase with no interference.

Todos sabemos que la revolución digital ha afectado las ventas pero ¿ha afectado a la creatividad?

Es una pregunta muy interesante. Creo que mientras las personas estén contentas con lo que están publicando, ya sea a través de Soundcloud o Bandcamp o la plataforma que sea, deberíamos disfrutarlo. El proceso creativo a menudo es más importante que el resultado final y creo que la revolución digital ha democratizado verdaderamente la música. Ya no estamos obligados a escuchar música por compañías discográficas y eso es algo bueno. Veo MAN2.0 como el resultado de la revolución digital, el acceso a Abelton y los sintetizadores de presupuesto. Ser capaz de subir a Soundcloud definitivamente fue algo que me dio una plataforma y brindó a la gente la oportunidad de escuchar mi trabajo. Simplemente lo veo como un nuevo punto de venta, mientras ha quitado el poder a las grandes discográficas. La gente puede llevar su música directamente a su cuenta con sus fans sin interferencias.

We hear you’re a bit of a Cold Wave fan- What’s your ultimate cold wave track that you could actually get away with playing out?

Ruth- Motts. It’s a stone cold killer. I first got into Coldwave through Weatherall. There was a point where he would play Brothers by DAF in all his sets and it sounded so current, so forward thinking and subversive and it was a real surprise to me that it was from 30 years ago when I finally worked out what it was. Obviously, Depeche Mode who aren’t really cold wave, but their track Behind the Wheel is another one which I’d happily play out in any set I play. There was an excellent Trevor Jackson cover a few years ago, and also a cracking Bozzwell version which I have seen first hand destroying dancefloors on many occasions. Severed Heads Dead Eyes Opened is another one which still fits on today’s dancefloors. Throbbing Gristle probably doesn’t quite fit the coldwave genre but Hot on the Heels of Love is one of those brilliant tracks that predates techno. And more new romantic than Cold Wave but Visage Fade to Grey. certainly influenced by the stuff coming out of Belgium and West Germany at the time.

Sabemos que eres un fanático de la Cold Wave: ¿cuál es tu mejor pista de cold wave que te gustaría pinchar?

Ruth – Motts. Es muy killer. Entré en la Coldwave a través de Weatherall. Hubo un punto en el que pinchaba Brothers de DAF, en todos mis sets y sonaba tan actual, tan progresivo y subversivo, que fue una auténtica sopresa para í, sobre todo al valorar lo que era 30 años después. Obviamente, Depeche Mode no es realmente Coldwave, pero su canción Behind the Wheel es otra que pincharía muy feliz en cualquier set que hiciera. Hubo una excelente versión de Trevor Jackson hace unos años, y también una versión de Bozzwell que he visto reventar en muchas ocasiones las pistas de baile. Severed HeadsDead Eyes Opened es otro tema que todavía se adapta a las pistas de baile de hoy en día. Throbbing Gristle probablemente no se ajusta al género coldwave, pero Hot on the Heels of Love es una de esas pistas brillantes que precede al techno. Y aunque es más New Romantic que Cold Wave, pero Visage, con su Fade to Grey, ha influenciado por las producciones que salieron de Bélgica y Alemania Occidental en ese momento.

Tell me about your first ever set, do you still remember it vividly?

The first set I performed was at a House Party. I played mostly breakbeat. I used to be a big fan of Fingerlickin Records. I played a track called Dirty Waltzer by Soul of Man. I played it again recently on a Det Sync Podcast. It hasn’t aged at all.

Cuéntame sobre tu primer set, ¿aún lo recuerdas vívidamente?

El primer set que hice fue en una casa de fiesta. Pinché principalmente breakbeat. Solía ser un gran fan de los discos de Fingerlickin Records. Recuerdo que puse un tema llamado Sirty Waltzer de Soul of Man. Recientemente lo reproduje en un podcast de Det Sync, y no ha envejecido en absoluto.

How about the changing musical landscape, do you think you have evolved with it? How do you find the scene now?

I think more people are putting on their own nights now. Nights like Snap Crackle & Pop are essentially running out of pub basements. It’s a lot like the Heavenly Social. Brings in a good crowd and always hosting top talent. Dollkraut, Curses, Manfredas, Ivan Smagghe, Moscoman… really tidy night out and Harry James is a fantastic resident. As for how I’ve evolved with it? As a punter I’m less inclined to spend £30 on a ticket to Fabric on a Saturday night because there are Younger hungrier promoters doing it for love, not trying to keep a club with a tight cashflow afloat. No offence to Fabric or Ministry of Sound or other super clubs, but they play it a little too safe for me for the most part, certainly in London.

¿Cómo ves la escena musical, crees que has evolucionado con ella? ¿Cómo encuentras la escena ahora?

Creo que cada vez más personas están creando sus propias fiestas. Por ejemplo, como las de Snap Crackle & Pop, que se se están quedando sin sótanos en el pub. Es muy parecido a Heavenly Social. Traen a una buena multitud y siempre alojan a los mejores talentos: Dollkraut, Curses, Manfredas, Ivan Smagghe, Moscoman… Son noches muy elegantes, y Harry James es un residente fantástico.Ahra bien, ¿cómo ha evolucionado todo esto? Como espectador, me siento menos inclinado a gastar £ 30 en un boleto a Fabric un sábado por la noche cuando hay promotores más hambrientos, que hacen su trabajo con amor, no tratando de mantener un club a base de hacer caja. Sin ofender a Fabric o Ministry of Sound u otros súper clubes.

Any tips for budding or aspiring DJs?

I suppose, play the music you like. Don’t be afraid to play about with genres and try not to car crash the mixes! I’d still class myself as a budding and aspiring DJ. Maybe I’ll come back for another interview when I’m a bit more experienced and give you a proper answer to that one!

¿Qué consejo darías a aspirantes a Djs y productores?

Supongo que pinchar la música que te gusta. ¡No tengas miedo de jugar con géneros e intentar no chocar las mezclas! Todavía me clasifico como un DJ en ciernes y aspirante. ¡Quizás regrese para otra entrevista cuando tenga más experiencia y dé la respuesta adecuada a esa pregunta!

To you as a person, what is the most important piece of work you have created in your life?

Deceptively big question there! As a producer, I really like Fire in the Skies, Do Business and Community, Identity, Stability definitely three of my favourites, very different tracks and cover a wide spectrum. But as a person, my masterpieces are my two boys. I’m not saying they are perfect but they are good little lads and I will continue to work on them to make sure they are clued up, treat people right and are not taken for fools.

Para ti, ¿cuál es la obra más importante que has creado en tu vida?

¡Es una pregunta muy grande! Como productor, realmente me gusta Fire in the Skies, Do Business and Community, Identity, son definitivamente tres de mis temas favoritos, muy diferentes entre sí y cubren un amplio espectro. Pero como persona, mis obras maestras son mis dos hijos. No digo que sean perfectos, pero son buenos muchachos y seguiré trabajando en ellos para asegurarme de que están bien informados, que traten bien a las personas y que no los tomen por tontos.

What are you most hungry for in life?

I want peace of mind. I want to know that I’m secure and I want to play out as often as I can.

¿De qué estás hambriento en la vida?

Quiero paz mental, estar seguro de lo que hago y pinchar tan seguido como pueda.

What is one deep thought that you’ve had recently?

I’m a teacher so I’m constantly exploring ideas about empires and nations and the relationship between the powerful and the powerless, how power is distributed. I have my theories about how the world works, about how different spheres vie for power. I really loved Hypernormalisation by Adam Curtis (a BBC Documentary), there are times where it makes weird leaps but it’s really ambitious and quite beautiful to look at.

¿Cuál es el pensamiento más profundo que has tenido recientemente?

Soy docente, así que estoy constantemente explorando ideas sobre imperios y naciones y la relación entre los poderosos y los débiles, cómo se distribuye el poder, etc. Tengo mis teorías sobre cómo funciona el mundo, sobre cómo las diferentes esferas compiten por el poder. Realmente me encantó la hipernormalización de Adam Curtis (un documental de la BBC), hay momentos en los que da saltos extraños, pero es realmente ambicioso y bastante hermoso de ver.

What would be your all-time ultimate festival/venue to play at?

Would love to play Berghain/ Panorama, would be happy to play any room there. I love the idea of playing Sonar or ADE. Bestival looks like a lot of fun… I’m really happy to be playing Alfresco this year, a great music program set up by guys who really love their music. I listen to their Cowbell radio show when I can just to check what I’ve missed when my ear isn’t as to the ground as it should be! In all honesty I’d be happy to play out anywhere who would be prepared to have me. I love DJing. Really good fun, really big rush that you get when a crowd has a moment.

¿Cuál sería tu mejor festival / lugar al que te gustaría pinchar?

Me encantaría pinchar en Berghain / Panorama, sería feliz de pinchar en cualquier sala de allí. Me encanta la idea de pinchar en Sonar o ADE. Bestival parece muy divertido también… Estoy muy feliz de pinchar en Alfresco este año. Posee una gran programación musical, creada por chicos que realmente aman su música. ¡Escucho su programa de radio Cowbell donde puedo escuchar lo que! Honestamente, estaría feliz de pinchar en cualquier lugar que esté preparado para recibirme. Me encanta pinchar.

Upcoming Projects?

Possibly stuff on Melómana, Det Sync, obviously on Nein, Wonder Stories. Probably going to be a bit quieter than last year, there was a point where down to bad programming and sending off tracks at the wrong time that I had an EP out every two weeks. Got a few remixes out imminently on Nein as well. Ali X Ximena and Fausto’s Bloodlust has literally just dropped and another remix for Human Human.

¿Próximos proyectos?

Pronto sacaré cosas en Melómana, Det Sync, obviamente en Nein, Wonder Stories. Probablemente este año sea más tranquilo que el pasado. Recientemente he creado algunas remezclas para Nein. También he colaborado con Ali X Ximena y Fausto’s en Bloodlust literalmente han dejado caer y otro remix para Human Human.

Finally, where is MAN2.0 going?

Heading to the kitchen to make burritos! Nah, in all seriousness, I’m just going to keep doing what I’m doing, try to make tracks that I like and hope other people like them as much, try to bag as many DJ gigs as I can and just keep on going really. Would be lovely if I could get a few trips abroad out of it. I would love to head back to Mexico at some point, I seem to have a lot of attention from guys out there, so it would be good to play there, any Mexican promoters reading this… hit me up!

Finalmente, ¿hacia dónde va MAN2.0?

¡Dirigiéndome a la cocina para hacer burritos! Nah, con toda seriedad, voy a seguir haciendo lo que estoy haciendo, intentar hacer canciones que me gusten y esperar que otras personas las amen, tratando mientras tanto de incluir tantas actuaciones de DJ como pueda. Sería estupendo si pudiera conseguir algunos viajes fuera del país. Me encantaría regresar a México en algún momento, parece que tengo mucha atención por parte de los muchachos, así que estaría genial pinchar allí, cualquier promotor mexicano que lea esto… ¡dime algo!

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